reklama

"Diera na Mesiaci"

Nedávno som si uvedomila akí sme my ludia rozni. Uz dva mesiace brázdim sever Španielska. Hoci som cakala, ze narazím na ohnivý temperament, zmýlila som sa. Je pravda, ze Španieli sú otvorenejsí, viac sa smejú, nadávajú a hlavne meskajú, ale mne to nepríde ako nieco extra odlisné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Stretávam sa bud s pubertiakmi alebo s mládezou, ktorá ma cast tohto pre rodicov nárocneho obdobia za sebou, avsak este stále nevhupla do sveta dospelých. Uz som si zvykla, ze ked zenu nazvú bruja alebo cabrona, netreba sa urazit, pretoze ide len o vtip. Aj ked preklad znie drsne.

Muzi nikdy nechodia okolo horúcej kase. Velmi radi a narovinu povedia, co chcú. Co sa týka vseobecných vedomostí, je to bieda. Mám po krk vysvetlovania, ze Slovensko naozaj nie je Slovinsko, ze sme nikdy neboli cast Sovietskeho zvazu, ze hoci som blondína, nemám ruskú národnost a hlavne, ze Cesi a Slováci nehovoria tým istým jazykom. Raz ma prekvapil jeden chico s otázkou, v ktorom roku sme sa rozdelili. Potom vsak z neho vyslo, ze studuje právo, a okrem toho nepoznal ani Prahu ani Bratislavu, takze prvotné nadsenie ma opustilo po pár minútach.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navzdy mi vsak utkvie v pamati vecer, ked sme sedeli v bare a ochutnávali chupitos- stamperlíky alkoholu s colou, dzúsom a pod.. Nesú rozne názvy - Rana, Bujía, Búfalo...Rozhodla som sa pre Kráter. Debatovala som s dvomi mladikmi, ked sa ma zrazu s váznou tvárou opýtali, ci viem, co znamená kráter doslovne. Bola som presvedcená, ze si zo mna utahujú a po pravde, urazila som sa. Myslia si, ze som hlúpa? Oni vsak nadalej na mna hladeli s kamennou tvárou a nechápali, preco sa ma to dotklo. Asi po desiatich minútach som im opísala, co si  predstavujem pod slovom kráter. Ostali prekvapení, ze viem, ze sú to ”tie diery” na Mesiaci. Vysvetlila som im, ze kráter nie je výlucne spanielske slovo a ze znie rovnako v slovencine. Jednému z nich to celý cas vrtalo v hlave a nakoniec zahlásil, ze urcite zijem v Spanielku dlhsie ako dva mesiace. Zrejme povazuje kráter za velmi nárocne slovícko. Vraj podla toho ako som sa tvárila, cítili potrebu vysvetlit mi jeho význam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Znie to neuveritelne, ale mnohé gestá si tu vysvetlujú inak. Nakoniec mi doslo, ze to nemysleli zle a chvílu som sa cítila nepríjemne. Stací tak málo a nedorozumenie je na svete. Preto sa treba naucit brat zivot a veci okolo s nadhladom.

Lucia Flimelová

Lucia Flimelová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je mi fajn. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu